Nagrywanie - PLATAN
Serwery IP PBX Libra, Proxima, Proxima plus dyskretnie nagrywają rozmowy telefoniczne (miejskie przychodzące, przekazywane, wychodzące, w razie potrzeb również wewnętrzne) wybranych lub wszystkich pracowników. Wielokanałowe nagrywanie pozwala na zapis nawet 30 jednocześnie prowadzonych rozmów, z nagrywaniem dowolnej liczby osób. Osoby, których rozmowy są nagrywane, informowane są o tym fakcie odpowiednim komunikatem. Nagrywanie warto włączyć na odpowiednim poziomie infolinii, by nie nagrywać komunikatów, które słyszy oczekujący w kolejce, ani nie zapisywać samego czasu oczekiwania.
Nagrania w sposób niejawny są zapisywane w Serwerze Agent 003, z którego są strumieniowo odczytywane poprzez aplikacje Klient Agent 003, dostępne z poziomu przeglądarek internetowych, bez konieczności instalowania dodatkowego oprogramowania.
W przypadku przerw w nagrywaniu użytkownik jest o tym fakcie informowany automatycznie generowanymi wiadomościami e-mail. Pozwalają one na lepszy nadzór nad procesem nagrywania, szczególnie w firmach, w których istotne jest utrzymanie jego ciągłości.
Do archiwizacji nagrań z jednego lub wielu Serwerów Agent 003 służy program Archiwizator
Agent 003
Oprogramowanie Agent 003 jest przeznaczone do obsługi zarejestrowanych rozmów w PBX Serverze Libra, IP PBX Serverze Proxima i IP PBX Serverze Proxima plus.
Platan Agent 003 - zalety
- pracuje w trybie serwer/klient, co oznacza, że nagrania z karty SD PBX Servera Libra lub microSD IP PBX Servera Proxima / Proxima plus zapisywane są na dysk komputera (HDD) z zainstalowanym oprogramowaniem Agent 003 Server. Nagrania mogą być odsłuchane strumieniowo lub pobrane z serwera poprzez stanowiska klienckie (Agent 003 Klient). Zapewnia to większe bezpieczeństwo (archiwum na dysku twardym) i szybszy dostęp do nagrań;
- dostęp z poziomu przeglądarki internetowej – oprogramowanie jest niezależne od posiadanego systemu operacyjnego i nie wymaga instalacji stanowisk klienckich
- wprowadza następujące typy użytkowników:
- Administratora (konfiguracja serwera, zarządzanie użytkownikami i ich uprawnieniami, bez możliwości odsłuchiwania rozmów),
- Nadzorcy (odsłuchiwanie rozmów wielu użytkowników)
- Klienta (odsłuchiwanie rozmów jednego użytkownika).
W Agencie 003 Klient oraz Nadzorca mogą wyszukiwać rozmowy wg następujących kryteriów:
- Data i czas
- Rozmowa dłuższa niż...
- Fraza – wyszukiwanie po dowolnym ciągu znaków w kolumnach
- Typu rozmów (miejskie, wewnętrzne, miejskie i wewnętrzne)
- Abonenci wewnętrzni.
Do korzystania z nagrywania rozmów potrzebne są:
- PBX Server Libra [od ver. 1.00.xx] wraz z kartą SD
- IP PBX Server Proxima [od ver. 1.04.xx] wraz z kartą microSD
- IP PBX Server Proxima plus [od ver. 1.22.xx] wraz z kartą microSD
- Pakiet startowy licencji na nagrywanie wraz z oprogramowaniem Agent 003 (Serwer + 1 stanowisko Administrator + 1 stanowisko Nadzorca)
- Opcjonalnie dodatkowe kanały nagrywania oraz dodatkowe licencje Administrator/Nadzorca/Klient (do 1024 licencji każdego typu)
- Opcjonalnie (zalecane rozwiązanie) - Serwer Aplikacji Platan z zainstalowanym Serwerem Agent 003.
- Opcjonalnie do archiwizacji nagrań - program Archiwizator z licencją Archiwizator do Serwera Agent 003.
Minimalne wymagania sprzętowe dla Serwera Agent 003
- procesor 2 rdzeniowy - min 2 x 1,6 GHz
- pamięć operacyjna - 4GB
- wolna przestrzeń na HDD 40 GB
- LAN 10/100
- system operacyjny: Windows XP lub nowszy
- Java ver. 6
- zalecamy stosowanie Serwera Aplikacji Platan jako osobnej stacji roboczej dla Serwera Agent 003.
Dostęp użytkowników do nagrań (Klient Agent 003) odbywa się z poziomu przeglądarki internetowej (zalecany Firefox w aktualnej wersji), nie wymaga instalacji żadnego dodatkowego oprogramowania na komputerach użytkowników.
Agent 001
Oprogramowanie Agent 001 umożliwia odsłuchanie rozmów zarejestrowanych na karcie SD w centrali IP Prima lub Prima nano. Agent 001 jest dystrybuowany nieodpłatnie z każdą sprzedawaną centralą Prima i Prima nano, jednak do uruchomienia nagrywania i odsłuchiwania rozmów wymagany jest zakup licencji na nagrywanie rozmów. Aplikacja Agent 001 może być instalowana na dowolnej liczbie stanowisk.
Administrator w Agencie 001 może:
- tworzyć konta użytkowników i nadaje im uprawnienia do odsłuchiwania i kasowania rozmów wybranych użytkowników (jednego lub więcej)
- przeglądać/odsłuchiwać wszystkie zarejestrowane rozmowy w centrali Prima/Prima nano
- kasować zarejestrowane rozmowy
- nagrywać i przesyłać do centrali zapowiedzi słowne
- importować nagrania z karty SD (umieszczając kartę SD w czytniku kart na swoim komputerze i importując rozmowy na dysk komputera)
- eksportować nagrania do pliku dźwiękowego w formacie wave
- tworzyć opisy dla numerów wywołujących i wywoływanych - widocznych w programie Agent 001.
Użytkownik Agenta 001 ma uprawnienia do:
- przeglądania/odsłuchiwania przeprowadzonych rozmów
- eksportu pliku dźwiękowego do formatu wave
- tworzenia opisów dla numerów wywołujących i wywoływanych.
Rozmowy są pobierane każdorazowo bezpośrednio z karty SD włożonej do centrali Prima lub Prima nano. Mogą być filtrowane według:
- daty i czasu startu rozmowy
- daty i czasu zakończenia rozmowy
- numeru abonenta wywołującego
- numeru abonenta wywoływanego
Program Agent 001 należy zainstalować na komputerze stacjonarnym lub przenośnym (laptop) Użytkownika / Administratora. Komputer musi spełniać minimalne wymagania:
- procesor klasy Pentium 200;
- system operacyjny Windows XP/VISTA/7;
- 50MB wolnego miejsca na dysku twardym;
- 32MB pamięci RAM;
- karta LAN.